loading...
بزرگ ترین سایت پرورش پرندگان اصیل-لاری _ lary aseel
admin بازدید : 7357 یکشنبه 20 فروردین 1391 نظرات (17)

بنده قبل از اینکه توضیحاتی درباره مرغ و خروس های جوجه کشی و شرایط نگهداری تخم مرغ برای جوجه کشی رو بدم ،نکاتی رو لازم به ذکر میدونم که حتما باید یادآور بشم :

بین خروس بازی و علاقه به مرغ و خروس های اصیل از زمین تا آسمان فاصله هست.

متاسفانه تعداد اندکی از دوستان از دیدگاه خروس بازی ،به بنده و این سایت نگاه می کنند،من همیشه در نوشته های پیشین به این مسئله اشاره کرده بودم ولی بعضی از دوستان نکات مثبت این سایت رو نادیده می گیرند و به قسمت های ریز و تاریک اون دامن می زنند و مبنا رو همین بخش ها قرار می دهند و قضاوت می کنند و نظرهای می دهند که بنده رو ناراحت می کند!!؟

به قول اون تعداد اندک که سایت رو کاملا بازدید نکردن،جنگاندن حیوانات کاری است بسیار زشت و از همه مهم ترحرام .البته فیلم های جنگ یا از من نیست یا اگه هم هست واقعا اشتباه کردم و دیگه همچین کاری نمی کنم(جنگاندن رو می گم).

حال آنکه من به همه ی این نکات در کلیه پست های قبلی اشاره کرده بودم و دوستان عزیز رو از این کار مانع شدم،می شوم و خواهم شد.

آیا شما تا به حال خلاف گفته های من رو تو سایت دیدید؟آیا غیر از نکات پرورش چیز دیگه ای گفتم؟ به خدا نمی دونم چی بگم؟! قضاوت با خود شما.......

 

_ خوب حالا میریم سر بحث خودمون:

بعضی از دوستان سوالاتی، در مورد اطمینان از نطفه دار بودن و شرایط و محل نگهداری تخم مرغ برای جوجه کشی،یا اینکه چه جور حیوونی برای جوجه کشی بهتر است؟ دارند که به طور کامل در ادامه مطلب به اون می پردازم.

 

اول از همه در نظر داشته باشید که اگر حیوون تو لکه اصلا تخم نگیرید.مرغ و خروس های از یک نژاد مشخص که مطمئن هستید رو با هم بزنید(ترک،افغان...)تا حیوون خالصی داشته باشید. همیشه مرغ و خروس های هم شگرد رو با هم بزنید. از آنجایی که مرغ و خروس های سیاه و یا قرمز طرفداران بیشتری دارند،باید خروس رو سیاه یا قرمز و  مرغ رو سیاه انتخاب کنید تا درصد بیشتری جوجه های قرمز،سیاه بدهند.

***از همه مهم تر هیچوقت مرغ و خروس هایی که از یک نسل هستند(پدر و دختر،خواهر و برادر،مادر و پسر و....) را با هم نزنید چون 100%جوجه ها دچار مشکلات ژنتیکی می شوند.

**تذکر: هیچوقت خروس خیلی درشت رو با مرغ ریز ندازید این کار باعث میشه که تخم دان مرغ آسیب ببینه به خصوص وقتی که پشت مرغ تخم آماده داشته باشد.

 

- بعضی مرغ ها آنقدر سرسخت هستند که به سختی با خروس جفت می شوند در این حالت مجبور هستید که مرغ را در دستتان به گونه ای بگیرید تا خروس بتواند عمل لقاح را انجام دهد.در صورت اطمینان از نطفه دار شدن تخم مرغ هر 2 روز این عمل را انجام دهید. نگران نباشید!؟تخم مرغ ها حتما تا 2-3 روز بعد نطفه دارند.(البته تا یک هفته هم مشاهده شده است)

_تغذیه مرغ و خروس در دوران تخم گیری :

1-موادی که دارای ویتامین E هستند. قرص ویتامین یا محلول آد3 ژله ای و...

2-شاه دونه برای تقویت میل جفت گیری

3-دونه پارس (پیش دان) + پیاز یک روز در میان

_موارد منع غذای :

به هیچ وجه مواد دارای نشاسته به مرغ تخم گذار داده نشود.

 

_ دو راه برای تشخیص نطفه دار بودن تخم مرغ وجود دارد:

 

1-   اولین راه این هست که تخم مرغ را به گونه ای در آب ولرم قرار دهید که   همه ی تخم مرغ زیر آب قرار گیرد. اگر تخم مرغ به صورت عمودی در ظرف آب قرار گیرد نطفه ندارد و اگر به صورت افقی (به شکم)در آب قرار گیرد  حتما نطفه دارد.

2-   یک نوع چراغ قوه ای وجود دارد که وقتی تخم مرغ را روی آن بگذارید، با تیره یا روشن شدن درون تخم مرغ، نطفه داشتن یا نداشتن آن مشخص می شود.

 

_نگهداری تخم مرغ باید در مکانی خشک و به دور از تابش نور آفتاب باشد. همچنین دما باید مناسب باشد. توجه داشته باشید که تخم مرغ ها را هر 2_3 روز یکبار در ظرفی که نگهداری می کنید سر و ته کنید تا نطفه در یکطرف تخم نماند.

*راهنمایی:برای سهولت امر گرم کردن و نگهداری بهتر تخم مرغ ها توسط مرغ بعد از 10 روز می توانید که با چراغ قوه ای قوی درون تخم را ببینید تا اگر تخم جوجه نبسته آن را بردارید.

 

- بعضی از اعتقادات جالب در منطقه سیستان:

_ چون مرغ های محلی از نظر گوشت و تخم مرغ، کمی به اقتصاد مردم قدیم کمک می کرده؛آنها به هنگام نشاندن مرغ بر روی تخم ها شعری می خواندند که مضمونش این بوده که،همه ی تخم ها به جز یکی مرغ شوند. البته فکر نکنم که شما دوستان عزیز همچین آرزویی داشته باشید!!!

_ آن ها برای اینکه همه تخم ها جوجه شود،کمی از خاکی که مورچه های بزرگ برای لانه سازی از زمین بیرون می آورند را روی تخم مرغ ها می ریختند.

_ برای اینکه جوجه ها در هنگام بیرون آمدن از تخم سالم بمانند و اصطلاحا سربند نشوند و در هنگام رعد و برق نترسند در کنار مرغ چاقو می گذاشتند.(نظرات فراموش نشود)/داوود/

(شما دوست عزیز در صورت تمایل می توانید اعتقادات شهر یا منطقه خود را در این مورد در نظرات بگذارند. حتما خواندنی می شود)

 

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط هاشم جوجه در تاریخ 1394/02/18 و 9:35 دقیقه ارسال شده است

هاشم جوجه:
فروش انواع جوجه رسمی(محلی)،جوجه رنگی،و اردک

همراه:09372559675

این نظر توسط حبیبی در تاریخ 1392/07/07 و 16:55 دقیقه ارسال شده است

با عرض سلام. سوالی داشتم. آیا جوجه کشی از مرغ و خروس های لاری که از یک پدر و مادر هستند یعنی خواهر و برادرند اشکال دارد ؟ اگر امکان دارد جواب را به ایمیلم بفرستید. با تشکر
پاسخ : سلام دوست عزیز.
مشکل خاصی بوجود نمیاره اما از نظر علمی بهتره هرگز این کارو انجام ندید

این نظر توسط دیاکو در تاریخ 1391/11/19 و 17:09 دقیقه ارسال شده است

من یک خروس دارم اما لاری نیست اول که او را داشتم خیلی خوب می جنگید اماحالا مترسد وهمه ی خروس ها او را می زنند از شما خواهشمندم که دارویی پیشنهاد کنید که قدرتش زیاد شود
پاسخ : سلام. دارویی که زورش رو زیاد کنه وجود نداره....
اما خروست رو یه مدت نجنگون. بذار یه چند ماهی تنهای تنها باشه. طوری که حیوونی رو نبینه.بعد بذارش جلو یک خروس هم اندازه و هم زورش.... البته اگه محلی هست خودت رو زیاد اذیت نکن... اینا اصالت ندارند....

این نظر توسط م در تاریخ 1391/10/16 و 18:06 دقیقه ارسال شده است

سلام.مرغ من تاجش سیاه شده و بی حال هستش میشه یک دارو معرفی کنید؟
پاسخ : سلام. خوب با توجه با این فصل سال باید سرما خورده باشه. چون تاجش سیاه شده میگم. البته باید ببینی که مشکل دیگه ای نداره.
قرص تتراسکلین دامی تا 3-4 روز بده بهش و اگه نداشتی آموکسیسیلین 250 انسانی تا 3 روز بده. البته برای سرما خوردگی

این نظر توسط ستار در تاریخ 1348/10/11 و 18:57 دقیقه ارسال شده است

ایا خروس مانند مرد ها اندام تناسلی دارد؟؟
پاسخ : Fekr konam are,dashte bashe. Vaqti k joft giri mikone ye hamchin chizi dare k joft giri ro anjam mide 

این نظر توسط سامرند در تاریخ 1348/10/11 و 16:27 دقیقه ارسال شده است

باسلام خدمت آقا داوود یک مشکل در مورد مرغ طوسیم برام پیش آمده نیاز به راهنمایی فوری فوری دارم اینکه این مرغم دو روز است دوباره شروع به تخم کردن کرده ولی تخمهاش پوسته نرم داره وبه درد نمی خوره نمی دانم چه کارش کنم این دومین بار است تخم میذاره اینجوری میشه پیش دکتر رفتم میگه افتاب می خواهد با تشکر سامرند خیلی فوری منتظرم
پاسخ : Salam, kambud kalsiom dare. Doctor dorost gofte. Vali qorse kalsiom D , va poste tokhm morq behesh bede. Enshala.... Khub mishe hatman.

این نظر توسط ariyan در تاریخ 1348/10/11 و 23:04 دقیقه ارسال شده است

mamnon az saytetشکلک

این نظر توسط rasul در تاریخ 1348/10/11 و 13:39 دقیقه ارسال شده است

jaleb bod
شکلک

این نظر توسط یسنا در تاریخ 1348/10/11 و 12:12 دقیقه ارسال شده است

ممنون از مطالب سایتتونشکلکشکلکشکلکشکلک
پاسخ : ممنون که همیشه به سایت خودت سر میزنی م جان

این نظر توسط bahman در تاریخ 1348/10/11 و 17:46 دقیقه ارسال شده است

شکلکسایتتون خیلی خوبه میخواستم بدونم مرغ لاری من الان 14روز میشه که روی تخم خوابیده الان میشه تشخیص داد که ازشون جوجه در میاد یانهشکلک
پاسخ : خیلی ممنون؛ آره میشه تشخیص داد؛ یه چراغ قوه قوی بگیر زیر تخم مرغ،داخلش کاملا مشخص میشه


کد امنیتی رفرش
1 2 صفحه بعد
.
درباره ما
داوود هستم,ساکن زاهدان و هدف از ایجاد این وب آشنایی با دوستان است. شماره تماس بنده : 09307030027 دوستان به پیامک پاسخ نمیدهم. با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    آیا با جنگاندن این حیوان اصیل موافق هستید (با اینکه حرام است)؟
    این وبسایت را چگونه ارزیابی می کنید؟
    حرف حق
    میدان زدن یک خروس دلیلی بر با اصالت بودن آن نیست.

    آمار سایت
  • کل مطالب : 73
  • کل نظرات : 431
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1176
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 35
  • بازدید امروز : 156
  • باردید دیروز : 50
  • گوگل امروز : 7
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 467
  • بازدید ماه : 1,280
  • بازدید سال : 8,835
  • بازدید کلی : 1,091,385